15 mars 2012

Också hemma hos oss



Dessa har flyttat in hos oss ( jag har bott med de innan). Enligt min morbror är fyra av de ca 100 år gamla och de två "ensamma" ca 80 år. Två av de är i "orginal" utförande, men resten slipade min pappa när han var ung och dum! Så de ska målas om, i några pigga och glad färger, som piggar upp ett annars ganska vitt hem!

Jag gillar blandningen av nytt och gammalt. Det blir lätt lite mycket Ikea och äldre saker tycker jag får vårt hem att se mer ut. Tyvärr ska vi snart möblera om mellan rummen ( vilket ju inte bara är tyvärr, såklart) och en del saker måste rensas ut. Därför passar det ju fantastiskt bra att få in gamla stolar.

Ikväll är det säsongsstart för Criminal minds och vi ska äta något gott till. Sen planeras det även inför sommar/höst - spännande, tycker jag!

1 kommentar: