16 mars 2012

Fredagsmys?

Mina blodvärden var tydligen bottenlåga, att döma av sköterskans min. Jag som alltid haft "perfekta" ( de gillar det uttrycket i vården har jag märkt) värden förr, fick mig minsann en liten lätt chock! Jisses, nu kommer journalen inte vara alls lika rolig läsning.

Turligt nog hade min mamma tagit ledigt idag och vem är inte bäst och spendera lediga dagar med om inte barnbarnet? Så mormor Käppen tog ut Nea på en långpromenad ( efter att hon överraskat mig med blommor och järntabletter - Happy valentine!) och vet ni vad jag gjorde? Jag SOV och sov. Telefonen ringde, jag stängde av och somnade om med e n gång! F*n vad skönt det var! Det var den skönaste tuppluren jag någonsin tagit! Jag vill göra det igen.

Det är otroligt skönt att också veta var denna extrema trötthet "kommer ifrån" - jag har trott att det är pga bristande sömn ( vilket aldrig påverkat mig i denna utsträckningen innan, och dessutom inte är allt för bristande om jag jämför med många andra familjer) och graviditeten ( vilket det ju iofs gör). Men nu k a n jag verkligen göra något åt det och det känns UNDERBART! Pigghet here I come!!

Nu står Niclas och gör god mat, han har lagt Nea och låtit mig sitta i soffan och vara trött ( jag håller ju på att bli sjuk också, så han kanske tycker lite extra synd om mig?). Han är faktiskt j*vligt bra min sambo. Han köper sällan blommor och sånt, men igår lät han mig ta de två sista pannkakorna och han låter mig ofta få "sov"morgon! Det är bättre! I utbyte får han mig... Och om det behöver vi inte orda i detta inlägg.

Ha en fin fredagskväll alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar