22 mars 2012

En mammas (mycket) dåliga samvete!

Denna veckan har Niclas varit hemma hela veckan. Jag har varit långt i från pigg och kry! Det började med järnbristen, som faktiskt kändes bättre redan efter ett par dagar, men det övergick i förkylning - som sen kommit och gått. Igår åkte jag in för känningar och var vaken halva natten med sammandragningar.  Just precis NU känns det bra, förutom hostan ( som också verkar sjunga på sista versen), men Niclas är hemma idag med.

Detta har ju resulterat i att jag inte alls "kunnat" vara den mamma jag vill vara. Jag har inte kunnat gå ut i parken, busa på samma sätt eller allt annat, som jag brukar.  Nu när Nea och Niclas klädde på sig och gick ut i parken värkte det, helt ärligt, i hela hjärtat! Jag har så himla dåligt samvete för att jag inte är med! Jag VILL inte vara dålig! Fy vad tråkigt det är och fy vad jobbigt det är - jag känner mig inte alls lika delaktigt!

Baksidan av föräldraskapet är definitivt det dåliga samvetet man så lätt får när man inte kan, av olika anledningar, vara med sina barn så som man har tänkt!

1 kommentar: