29 mars 2012

Det här med första gången!

Nea har ju haft ett år fyllt av "första". Första maten, steget, ordet, tanden m.m m.m m.m - imorgon är min "första", som jag aldrig kommer glömma! Då åker jag iväg, över helgen, och kommer sova utan henne i t r e nätter! Jag längtar redan, så det värker i hela kroppen!

Vi har inget mot att lämna iväg henne till barnvakt, vi hänger inte över henne som hökar - jag måste säga att vi inte är särskilt hönsiga. Men oj oj, det känns att inte träffa henne på två hela dagar/nätter! Hon kommer ju, antagligen, sova när jag kommer hem på söndag!

Jag undrar om jag ska vara så jädrans självisk och lyfta över henne till oss, över natten? För finns det något mysigare än sovvarma barn, sparkar i magen ( från båda hållen nu), en danskskalle mitt i natten - till trots?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar