05 januari 2012

Värre...

Jag vill egentligen inte klaga. För jag har det himla bra! Jag har en helt ljuvlig och fantastisk sambo, en helt underbar, härlig, rolig liten dotter som får mig att skratta flera gånger om dagen. Jag är gravid vilket, väldigt klyscheartat, är en gåva!

Men jag har migrän, mår illa (mindre nu), sover sjukt dåligt ( sämre än vanligt) och har redan börjat få sammandragningar! Jag hade faktiskt tänkt börja simma snart, men vet inte om jag vågar! Tänk om det blir som förra gången?? När Nea var på väg ut ur min mage redan i vecka 27, alltså 13 veckor för tidigt! Alldeles för jättetidigt!

Jag märker också att när jag blir upprörd så får jag sammandragningar. Sammandragningar i sig är ju inte farligt, men min oro gnager hela tiden... Hur gör man om samma historia skulle hända en gång till? Jag vill ju vara hemma med Nea.

Nu ska jag försöka sova och hoppas att min oro går över och att denna graviditeten blir enklare än förra.

1 kommentar:

  1. Åh kära du, vad jobbigt! Ta hand om dig/er o ta det lungt! Iaf så lungt det går med en ettåring... Kram Cissi

    SvaraRadera