18 januari 2012

Folk är som de är...

För ett tag sedan lade vi ut en annons på blocket, om ett badkar med MAXMÅTT 150 x 60. Vi har fått två svar:

1) Hej! Vi har ett badkar med måtten 150 x 70. Hör av dig vi intresse!

- Tack kära du! Vi hör av oss om vårt badrum väljer att expandera.

2) Hej! Vi har ett badkar med mått 140 x 70.
- Jaså? Vad kul för er.

Om maxmåtten är på ett sätt, hur skulle de då kunna ändras till ett annat? Om maxmåttet på längden är 150, och på bredden 60 cm- blir det då så att om man på längden har 140, så får man helt plötsligt 10 cm extra på bredden?? Jag har aldrig varit särskilt bra på matte, men det där förstår ju t o m jag att det inte fungerar.

Nu ska jag, efter kvällsjobb, strax gå och lägga mig! Det är nästan en liten chock att jobba, efter nästan 15 månaders "ledigt".  Jäklar vad trött jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar