20 januari 2012

Akutbesök

Igår på jobbet började magen ömma en hel del. Jag tänkte att jag är så stor så byxorna blivit för små och "trycker på". Så jag fick springa och handla nya. Men det hjälpte såklart inte.

Under dagen eskalerade magvärken och övergick i hugg och började gör riktigt ont! Tillslut började jag bli rädd för att det var bebisen, och då det senare började smärta riktigt ordentligt, så blev jag riktigt rädd.

Eva (svärmor) kom och hämtade mig på jobbet och körde mig till akuten, där jag fick ta massa prover och skulle få en gyn-undersökning. Läkaren kom och pratade lite och var sedan tvungen att gå. Så jag satt i rummet och väntade, Eva gav mig ett litet glas vatten- som jag sakta drack upp. Och helt plötsligt säger jag att hon måste lämna rummet, för jag måste kräkas!! Och det gjorde jag, minst sagt....

Så allt detta var alltså en kräksjuka (förhoppningsvis)- jag mår bättre idag och har äntligen fått i mig lite att äta/dricka. Igårkväll kunde jag inte ens gå av utmattning! Galet, jag har verkligen aldrig haft så ont i magen.

Men jag fick ändå göra ultraljud och undersökningar, och bebisen har det bra där inne! Det räcker för att jag ska vara nöjd!

1 kommentar:

  1. Skönt att det "bara" var magsjuka och att lillbebisen mår bra ♥
    Puss

    SvaraRadera