24 mars 2011

Plommenad

En riktig promenaddag har det varit. Christl fyller år, så jag och Nea gick förbi hennes jobb, de gosade lite (stoltare "plast"mormor finns nog inte), vi lämnade present och gick vidare. Ut i blåsten (Ni läsare som aldrig varit i karlskrona, detta är Blåstens stad. Var du än går blåser det motvind!), som var extrem idag!
Vi sprang hem till Sandra och käkade snabb"lunch" (kl 15, typisk mammalunchtid?) och gick sedan för att möta Niclas på jobbet (2,5 km). Behöver jag nämna att vi gick hem?

Nu kom vi precis hem från Brfs årsstämma. Vilka urgulliga grannar vi har! (Nja nått ruttet lingon fanns där väl). Mormor käppen har agerat barnvakt. Nu blir det ett skutt in i duschen och en god natts sömn!


 "Jag vill gå med dej
på plommenad, plocka plommon,
vara barn och glad, plommonera,
känna all natur, som mitt yrkes
frukter kommit ur.
Vad är kärnan, vad är sann kultur?
Plocka plommon, inte vara sur!
Plommonera, vara barn och glad!
Jag vill gå med dej på
plommenad ..." 
-Plommon till alla som har barnasinnet kvar ,av Bo Setterlind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar