19 mars 2011

Fredagsmys

Det, som nästan blivit obligatoriskt i våra svenska stugor, populära fredagsmyset gäller även här hemma. Jag ger inte upp mitt fredagsmys, jag är en fredagsmys-diktator! Niclas kommer hem runt fem, vi lagar middag, lägger oss i soffan... eller njae, vad händer?

Jo innan vi lagar middag, måste ju jag "smaka" på allt godis som Niclas köpt hem. Under tiden vitvinssåsen står och kokar börjar jag riva ut "soplådan" under diskbänken och rengöra och rensa där (sådana infall får jag sällan på förmiddagen en tisdag, har alltid haft för mig sånt sena kvällar typ). Mellan varven ska det ammas och pruttas lite (rapning var inget för Nea igår). Ljusen utropar jag, vi måste ju ha ljus när vi ska äta mysigt fredagsmys!- Det hade vi, när vi väl satta oss ner kl 20:48, de var dock inte tända. Maten avnjöts, nästan i lugn och ro. Nea ville ju med ha mat, "hur kunde vi vitta där och äta utan att bjuda henne?!". Vi sätter oss i soffan, moffar i oss det sista godiset och vad gör mina älsklingar? Jo kl 22 kapitulerar de. Då däckar de efter en tuff arbetsvecka, de överger fredagsmysets diktator! Jag kapitulerade inte förrens kl 23:30...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar