21 mars 2011

Härlig helg!





I lördags åkte vi ut till min moster och alla småtjejerna... Och Patrik såklart! En massa härligt blurr och god god mat! Vad sägs som fisksoppa, foccacia, aioli, choklad/rom-mousse med päronkompott? Hemmagjort, såklart!

Småtjejerna (min pluttkusiner) var så spända på Nea och klappade så fint. nöp lite i de små tårna. Vega och Stella( 4 och 5 år gamla)  hade köpt en liten kanin för sina egna pengar, då blir ju blödiga jag lite extra rörd, till Nea. Edith som är yngst, snart två, tyckte såklart bebisen var så spännande, Vega undrade när "den" ätit färdigt och tyckte att "den" skulle ha nappen istället, hon sprang efter Niclas när han skulle byta blöja och undrade "Vad det var för kräm?" som användes. Uppenbart väldigt intresserad av bebisar!

Vi stannade kvar till ett, då var vi ganska möra i huvudet allihop. Niclas var en äkta kämpe... Runt 21 insåg han att hans snus var slut, och inte hade han packat med någon extra. Men kan inte begära för mycket av småbarnsföräldrar;)'

Bilderna är klickbara!

2 kommentarer:

  1. Söta töser är ni allihop!

    Ma står för Majsan, Ki står för Kickan och To står för Tole (som Lasse kallas av de flesta i hans släkt)
    På den andra har jag ju bara kito, så jag var ju tvungen att hitta på nåt tillägg när jag började med sybloggen, som numera är den jag uppdaterar.
    puss

    SvaraRadera
  2. Eller ja....... Niclas och Patrik vill väl förstås inte bli kallade töser *hehe*

    SvaraRadera