27 mars 2011

Brandfarligt

Vi var hemma hos min kusin Oscar och hans fina Martina igår. Vilken kväll säger jag bara!! Vi åt gott, spelade, blurrade och skrattade så mycket!

Mitt under spelets gång säger Martina- Det brinner! På bordet (bakom oss) står små värmeljus, varav ett har börjat brinna i parafinet (eller vad det nu var för slags ljus, Ikeas.) Oscar slänger en blick bakåt, reaktionen var ju inte avsevärt snabb. Men tillslut slänger han sig upp och ska ge sig an att släcka den lilla branden.

I en sådan situation är man inte alltid klartänkt så han plockar upp en liten mugg och ska "kväva" lågan med den. Martina ropar till- Nej! Jag tar mjölken! Och precis när hon ska hälla den, utropar Oscar- Nej för helv*te, det luktar sat*an!

Det mest komiska var deras resonemang. Muggen gick inte använda för de har inte så många, tänk om den skulle gå sönder;) Och mjölken luktar! Haha. Tillslut hällde vi vatten på det.  Och världens låga väller upp, innan den slocknar, men ingen större fara skedd!



Jag och Niclas gick inte hem förens runt två-tiden, så sömnen blev ju sådär. Så ikväll när Nea somnade hos Tobbe, Malin och kusinerna (Neas) så powernapade jag med, ca en timma;) Nu är vi iallafall hemma och det är dags för sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar