14 mars 2011

Hurra hurra!!

För vår lilla Nea , som är två månader idag! Vad tiden går fort. Underbara unge!





Nu ligger hon och gymmar, som hon ju älskar så mycket! Pratar, skrattar och är sin egna bästa vän! (Efter mamma såklart!) Vi ska väl ge oss ut en sväng, i detta gråa väder, men ut måste vi. Jag har inte rört på mig överdrivet mycket i helgen.

Vi blir alltid så sena, då Nea  är precis som sina föräldrar, morgontrött. Runt sju idag var vi uppe, åt lite för att sen sova till 10. Jag gillar det, men får lite myror i brallan när man inte gjort så mycket därefter.

Hur har ni andra mammor det? Morgonpigga eller morgontrötta?

2 kommentarer:

  1. Alice är också morgontrött, men jag har "oturen" att Alvin är morgonpigg hehe. Fast beror ju på hur man ser det, ibland kan det vara bra med någon som få upp en i tid. Jag har blivit extremt morgontrött sen Alice kom, men när jag var gravid var jag ganska morgonpigg av mig (hade väl förmodlingen att göra med att man sprang på toa hela tiden och va konstant hungrig).

    Nu när alla föräldrargruppsbebisar är ute så få vi styra upp en fika snart tycker jag =)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. När Selma var så lite hade vi också sköna sovmorgonar. (hur stavas det?) Precis som du skriver var lite mat runt 7 tiden och sen sova igen till 10 ibland t.om. 11 men med tiden som Selma har vuxit har också tiden blivit tidigare. Hon hade en period där hon vaknade vid 5 men den gick över till 8 (skönt!) vilket känns alldeles lagom men som du vet har det nu blivit tidigare igen.

    Hoppas att Nea fortsätter sova lite längre!

    SvaraRadera