15 februari 2012

Inlägg i natten.

Jag har aldrig haft lätt att somna och nästan alltid avundats folk som kan ( Niclas t ex, han behöver bara kolla på kudden så somnar han, typ).

Jag har mycket att tänka på och hjärnan går på högvarv. Så nu har jag precis bryggt en kopp te (mysigt det låter, haha. Allt ska ju alltid vara så...Myyyys!) med alldeles för mycket honung och sitter med tv:n på. Anledning nummer två till att jag sitter uppe är att Nea snarkar såååååå mycket nu när hon är snorig. Jag KAN inte somna då. Så jag får, för andra natten i rad, försöka somna på soffan. Hon har tagit min plats i sängen (där hon i och för sig ofta har sovit innan, men vi har börjat operation "få Nea att sova hela natten i sin säng" - vilket gått jättebra! Men nu när hon är sjuk behövs mer närhet!)

I alla fall, just nu avundas jag ingen som ligger och sover. Det är ett sånt härligt ljus ute, skenet är lite rosa/orange och det är så mycket snö (för oss på lite sydligare breddgrader) att det inte alls är mörkt. Det är härligt att se och jag reflekterar mycket över vilka fantastiska två som ligger inne i sovrummet och snusar så gott just nu!
Jag har skrivit det förr och gör det igen - vilken tur jag har! Världens härligaste och bästaste familj! Åh jag blir så där varm och lycklig i hela kroppen när jag tänker på de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar