25 februari 2012

Denna donnan!!

Jag är ju galet förtjust i snyggingen Charlotte Perrelli! Har tidigare läst hennes blogg - nästan slaviskt! Kikar in där emellanåt och vilken drivande människa hon är. En RIKTIG inspirationskälla ( ett tips till alla som sitter och väntar på att livet ska knacka på dörren). MEN jag ska vara ärlig...

Låten The Girl - verserna var bra. Refrängen, som är ett klimax i låten (förutom den berömda schlagerhöjningen - som ju definitivt gjorde sitt här), missade sin uppgift lite. F*N med. För Perrelli s t r å l a r!! Hon är sjukt bra på scen och man ser glädjen i det hon gör (även genom tv:n). Utstrålning borde vara hennes förnamn.

Nu har det gått tre bidrag till, än så länge måste jag ju säga att konkurensen inte snuddar vid "The Girl". Men jag är ingen schlagerfantast - så vad vet jag. Festivalen verkar ju kunna överraska.

Jag kommer i alla fall rösta på Perrelli! Third time's the charm.

Ps. HAHA sjukt kul att jag sitter och recenserar ( kanske betyder festivalen mer för mig än jag någonsin kunnat ana?). Men sist jag tyckte till om melodifestivalen fick jag banningar av Hanna, min vän i Oslo, som hade betydligt högre tankar om mig. Här kan jag smuggla bort hennes dräpande kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar