10 februari 2012

9. Min tro

Jag är inte religiös, men tror på något. Jag betvivlar väldigt starkt att vi människor ( som är så urbota korkade många gånger), kan vara det enda som existerar! Jag VET att det finns annat.

När man pratar om tro - syftar man rätt ofta till det religiösa. Jag har alltid tyckt att religion varit ett intressant ämne, men något betydligt mer intressant är tron på sig själv - tron på dig!

Det är den absolut viktigaste tron på jorden - för utan den, kan man inte göra något! Mer än att bara finnas, som så mycket annat. Alla tvivlar vi någon gång på oss själva, men akta dig för att tappa tron på dig själv helt. Sätt dig ner och tänk på allt du faktiskt kan, det räcker med en sak! Fokusera på allt det bra, varför lägga massa energi på något dåligt?

Min tro på mig själv gör mig starkare, med hjälp av den ( och ibland andras hjälp, såklart) vågar jag ibland tappa fotfästet och testa! Ibland går det, ibland går det inte - men då är det bara att borsta av sig och våga tro på sig själv igen!


1 kommentar: