04 juni 2012

Vilja.

Denna lilla fröken... Var ska jag börja? Mitt lilla lilla yrväder. Just nu är hon inne i något jag skulle kalla förtrots - kanske? Förpubertet finns ju, det måste ju absolut finnas något så man får smaka på trotsen också?

Hon har det nog inte jättelätt just nu. Tänk vad frustrerande det måste vara när man inte riktigt kan kommunicera så andra förstår ( även om jag ger henne en stor eloge för att göra sig så otroligt förstådd som hon faktiskt gör- utan ord). Det är mycket testa testa testa nu och det blir, trots att man skulle vara en sån där typiskt pedagogisk förälder, en hel del "nej, inte där, inte den, inte det" osv... Och att ta ett nej nu - är inte alltid det lättaste.



Jag kan nog räkna med en rätt tuff, men absolut väldigt spännande, sommar. Två små fina härliga skruttisar... Ja, ibland är ord så överflödiga!

Just nu kom de innanför dörren och hon är på sitt bästa, roligaste, gladaste humör! Min lilla goseclown! Glöm det där jag skrev.... ;)

1 kommentar: