05 juni 2012

Små små blad...

Jag sitter med en kopp te... Hallonbladste! Det sägs ju kunna sätta igång en förlossning. Någon med erfarenhet?? Amanda säger att "senast vecka 32 ska man börja isåfall" jag tänker inte tro på henne alls! ;). Tydligen är det så att hallonblad gör något med blodet så livmodern "aktiveras" (i brist på bättre ord)
Så håll nu era tummar att jag slipper gå över tiden - tack!


Vi har haft besök av Amanda, Robban och Julian idag. Julian som är en utav de sötaste killarna i stan! Han och Nea har busat runt, lekt med fruktskålar och levt riktiga rövare. Det är verkligen härligt att se ens barn leka på det viset!! Härligt härligt också med trevligt fika-spontan-besök, fler sådana vill vi ha!

3 kommentarer:

  1. Det ska inte sätta igång förlossningen, däremot förbereda livmodern för den. Jag drack med meja och ja, jag fick sammandragningar. Varje gång. Men vecka 32 ska man inte börja, förtidigt. Från v 34 tror jag de rekommenderar! Hoppas det hjälper iaf :) jag har en paket som väntar här hemma!

    SvaraRadera
  2. Jag började dricka i vecka 35 för jag hörde att det inte rekommenderas innan dess, man får ju så mycket sammandragningar och i värsta fall skulle barnet komma för tidigt då. Vet inte om det stämmer. Men mina har kommit innan BF båda två :)

    SvaraRadera
  3. Verkade iaf funka ;) hihi.
    Stoort GRATTIS igen fina ni, längtar tills man får träffa er!

    SvaraRadera