16 juni 2012

Trollmor...

... har nyss lagt sitt stora lilltroll. Vilken tid det tog! Två sagor lästes och säkert tio gånger sjöng jag, innan hon somnade på min arm.

Jag vet inte riktigt, men det verkar "vanligt" att barn runt 1,5 år har lite bekymmer... Nea har jättesvårt att komma till ro och har haft de senaste veckorna. Detta beror inte på Bebisens ankomst, inte helt i alla fall - det känner jag. Oftast märks det när hon går igenom olika faser, på sömnen - tyvärr! Det är rätt jobbigt emellanåt, för henne mest kan jag tänka mig.  Jag försöker se det från den ljusa sidan, det är ju sååå mysigt att ligga bredvid sitt snusande lilla knytt och mysa, sjunga, läsa och filura.

Annars har Nea haft en toppendag med sin mormor, de åkte ut till stugan och hon badade för första gången ( Nea alltså!)! Hon hade haft jääättekul och blivit grinig på mormor Käppen när hon inte fick bada mer.

Jag, Niclas och Bebisen passade på att gå en sväng på stan. Detta skulle vara MIN dag, när JAG skulle shoppa nya kläder till mig själv... Jag kom hem med två tröjor, ett par shorts och ett par solglasögon. Till Nea hittade jag massor... Så typiskt, när man väl har tid att prova kläder.

Det irriterar mig lite när folk ( några vi stötte på idag) påpekar att Nea inte var med och vad "skönt att någon passar henne lite"... Jag förstår att de inte menar illa, men vi lämnar inte bort vårt ena barn för VÅR skull. 

Hennes mormor, och mååååånga andra,  vill umgås med henne och det är inte alltid som "barnvakt" (även om vi såklart också skaffar barnvakt också. Hela våren hade vi ju Elina eller Pappa här, så jag kunde ta körkort!). Jag saknar ihjäl mig efter Nea när hon är i ett annat rum typ. Det som är skönt är att vi, hela vår familj, har privilegiet att ha många fina människor omkring oss!

Nu är det lördagskväll... Ingen märkbar skillnad om man jämför med resterande kvällar just nu iofs:)... Vi ska mysa!

2 kommentarer:

  1. Nog är det så att de små går igenom olika faser och oftast märker man det på sömnen eller att de har svårt för att somna. Och visst är det mysigt att snusa bredvid grynen en stund på kvällen =)
    Kan tänka att mormor har haft en riktig mysdag med Nea =)
    puss o kram

    SvaraRadera
  2. sv: Det är arton månader mellan mina (eller sjutton och en halv om man ska vara petig ;)

    SvaraRadera