19 juni 2012

Ibland blir det bara fullt

Ibland snurrar och surrar det i huvudet. Som ikväll... Jag läääängtar till vi ska flytta och hade, just nu, gett min högra hand för en liiite större lägenhet - där det finns plats för mer folk kring middagsbordet. Det hade räckt med två meter större vardagsrum (eller kök)- som Niclas sa.

Vi älskar ju att ha folk hemma och ibland smyger "bo lite för litet"- ångesten sig på.  Niclas tycker vi ska vänta med att flytta tills vi köper hus... För mig känns hus lite oöverkomligt... Trädgård och massa annat att hålla koll på - blä så trist! Den tiden vill jag lägga på annat...

Jag vet inte. För- & nackdelar ni vill dela med er av?

Men - ett utav mina favorit uttryck är "Finns det hjärtrum, finns det stjärterum!" Och det stämmer ju, oftast.

1 kommentar:

  1. Man behöver ju inte ha så mycket trädgård egentligen att sköta om, lite gräd att klippa typ, och det tar inte så lång tid ;) Personligen tycker jag att hus känns betydligt mer värt än br då du "får hela pengen" sen om/när du säljer igen. Ingen avgift liksom, plus att det i många fall kostar lika mycket med en större bostadsrätt som med hus!

    SvaraRadera