20 juni 2012

Kvinnlig list



Gör ni som jag gör? Kompenserar tårt- kak- och godisätande med att ta en morot, annan grönsak eller frukt?? Innan försökte jag alltid äta citrusfrukter eftersom jag fått för mig att de fick fart på ämnesomsättningen... Herre, vilka grejer man kan få för sig ibland. Men det är kvinnlig list - äter man något nyttigt efter man smällt en tårta... Då finns den inte!

Vilken natt detta blev. Nea kräktes, för första gången i sitt liv tror jag! Fy vad jag tyckte synd om henne, lilla lilla snuttan.
Vi ställde in dagens fika med min moster & Co och grillningen med pappa & Co - för säkerhets skull. Men när vi vaknade i morse så var Nea som vanligt och efter en lång vila ( hela familjen sov två timmar) på eftermiddagen var vi reda att hitta på något. Så vi handlade korvbuffé och potatissallad och åkte ut till Stugan.
Det jag skrev om hus igår... Får jag nog tänka över, faktiskt. Mest för barnens skull ( just nu Nea - Lo ligger ju mest i famnen än så länge). Nea älskar verkligen att vara ute, och att då kunna springa ut och in, som man oftast kan när man har hus, är ju oslagbart. Här är också bra, men det är alltid trappor och liiite mer bök när man ska ner på gården.

Nu har vi hängt lite tavlor här hemma, jag ska amma framför Criminal minds ( bästa skitjobbiga serien!) och sen blir det en hel natt med bra sömn - för oss alla fyra. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Tyvärr tillhör jag inte kategorin som tar en morot istället för en godisbit.... kanske därför jag har mina härliga handtag i sidorna ;)
    Hoppas natten har varit bra och att ni alla är friska o krya!
    Önskar er en riktigt fin midsommar!
    puss o kram

    SvaraRadera
  2. Den kategorin har jag aldrig hört talas om. Det är EFTER man ätit godis som man ska ta en morot. Då blir det ju som man aldrig ätit godiset!

    SvaraRadera