07 april 2012

Förvara, förvara, förvara...

Jag letar inspiration, bland barnrum. Det är hur kul som helst att inreda, komma på lösningar osv, men svårt! Jag blickar lite framåt och tänker; förvaring för två små, i ett rum.
Det ska in ytterligare klädförvaring - då malmbyrån vi har till Nea knappt räcker till för henne ( plus att den är ganska tråkig!). Vi har, tyvärr, inte massa förvaringsmöjligheter i vår lägenhet - ännu! Men det är en utmaning som gnager många timmar om dygnet i våra huvuden - kanske framförallt i mitt?

Så i barnrummet ska det alltså in:
- Mer prylförvaring, som ska vara låg så barnen själva kan ta för sig av leksaker/spel/böcker/pyssel m.m
- Klädförvaring...................................................!!!
- Hyllor... Man måste, när man har krasst med yta, bygga på höjden.

Jag tänker en låg expedithylla, fr Ikea ( just nu har vi två fyrkantiga, med fyra "rutor" vardera - sämsta skitförvaringen som finns. Inget blir snyggt i de hyllorna, om det inte ligger i lådor/korgar. Det ser bara rörigt ut). Ett högre skåp - kanske lite vitrinaktigt, snyggt om böcker/fina leksaker syns. Alla fula leksaker slänger man ner i lite piffiga korgar/tubtrugs etc.


Skrivbordet ska bort, tyvärr. Älskar det! Det är min gammelmormors ( kanske t o m hennes mammas?) gamla bakbord:
Vi behåller det givetvis - för framtiden!


Här ska givetvis på mer kuddar osv... Blir en liten tur till Ikea nästa helg, då ska
inhandlas sängkläder m.m. Fast just nu sover inte Nea i denna sängen, utan den myser och läser vi godnattsaga i.
Dessutom ska vita väggar fyllas med färg, i någon form.



Så, har ni några tips på bra och snygg förvaring, eller annat förslag till rummet??

Rummet är ganska stort, med bra yta annars. Ett helt dansgolv och en bra spegel att kolla in moves i - perfekt! Det är också ganska mysigt där inne... Jag är, just nu, bara lite avundsjuk på golvet - som jag ÄLSKAR!

1 kommentar:

  1. Ett tips, om ni nu ska ha Expedithylla, är tygkorgar de nyligen fått in på KarlskronaMöbler. Köpte där förra veckan, fanns gröna, svarta och nåt mer tror jag? Stela och bra för att vara i tyg, snygga och kostade 79:- (=billigare än IKEAs Expeditkorgar).

    SvaraRadera