13 april 2012

It is alive!! Och ett TIPS till ALLA!

Jag lever och mår bra... Men är galet trött! Igår köpte jag blutsaft för järntabletterna biter inte - det var endast en placeboeffekt! Så nu hoppas jag verkligen på att bli piggare. Blodvärden har sjunkit ytterligare fick jag reda på när jag var hos läkaren imorse - himla trist! För det märks, både på humör och tålamod, ibland.
Men detta var, om jag inte får mer sammandragningar/problem, sista läkarundersökningen för denna graviditet! Hoppas hoppas hoppas nu att det håller sig bra!

Igår kväll var jag på "första hjälpen" kurs, som jag verkligen rekommenderar ALLA att gå på. Just denna var lite mer inriktad på barn. Mycket mycket lärorikt och jag tycker det är märkligt att det inte är obligatoriskt på skolor/arbetsplatser, eller på "föräldrautbildning" ( vilket löjligt ord!).  Det är mycket man kan rädda och hjälpa till med, som man inte har en aning om.

Så absolut: GÅ EN SÅDAN KURS!!!

Nu ska jag shotta blutsaft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar