13 september 2012

Varför ska bloggmammor försköna det??

Ibland är livet som en bra sommardag. Solen skiner, det är inte för varmt utan fläktar svala brisar, jordgubbarna är söta, lemonaden smakar kallt och perfekt, grillen doftar gott, barnen leker fint och allt är bara sååå ljuvligt.

Ibland kan det tyvärr vara som en ruggig jävla vinterdag, när man måste ge sig ut i snöstorm. 

Kaffet bränner, maten - ja vem fan planerade in den?  Och barnen vill inte sova, inte vara på dagis, inte äta, kastar Pino (jag återkommer om vem det är) ner från vagnen och ja... Mamma vill slita sitt redan slitna hår i stycken.

Tack älskade Niclas för att du tvingade mig i säng kl 20 igår kväll och att jag faktiskt fick sova ut. Det behövdes, annars hade jag nog inte riktigt klurat ut denna dagen.

Nu dricker jag kaffe i lugn och ro... Men vänta ni bara - det är lugnet före stormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar