23 september 2012

Det där med att komma IFORM!!

Idag fick jag lite "beröm" för att jag gått ner så mycket. Jag vet inte alls vad jag väger, eller vad jag vägde innan eller under graviditeten. Jag tycker vikt är så oviktigt ;).

Jag har blivit ganska smal, på ett par veckor. Men är långt från "i form". Det tycks vara så, att många tror att man är i form om man är smal. Varför tror ni, som tror det, att det är så? Jag har en väg att vandra mot en stark kropp. Jag är ju relativt "nyförlöst"... Och alla som är nyförlösta behöver återfå styrka!!! Det är viktigt! Det är liksom A och O för att kunna fungera felfritt (skadefritt) i vardagen.

Så när jag skriver, angående MBC, att jag vill hjälpa mammor att komma i from - så är min främsta uppgift inte att göra dessa mammor smala. Utan att hjälpa de att återfå (eller kanske få för första gången) styrka och stabilitet. "Smalheten" kommer liksom på köpet om man "sköter sig".

Men gott folk, sikta inte mot att bli smal, sikta mot att må bra, leva sunt, vara jävligt nöjd och skitsnygg!

Sååå nu är jag nyfiken, några reaktioner på detta???

1 kommentar:

  1. Jag har ju gått ner alla kilon direkt dagen efter förlossningen typ, så jag har aldrig behövt kämpa något. Vilket alla såklart tycker är jättebra, men jag vet ju att min kondis och styrka kunnat vara bra mycket bättre. Synd att det inte finns nåt sånt camp här med :(

    SvaraRadera