29 september 2012

Puuuuuhhhh!!!!

Jag körde precis igenom ett cirkelpass - samma som "mina" mammor fick testa på denna veckan. Och ja, det kändes. Min rumpa är helt skak av mitt avslut!

Här är det:
10 mammaburpees

Vila 10 sek

20 utfall (10 varje ben)

30 sek vila, varav 15 aktiv i plankan

10 armhävningar (Jag hatar armhävningar och nästa gång ska jag tänka på att dem i början av passet! Även detta är en utav mina "mål" i Olgas utmaning - 20 armhävningar på tå vid nyår... Nu är det ute - bara sätta igång och träna!)

10 sek vila

10 knäböj

30 vila, 15 aktiv - planka

20 höftlyft

10 vila

30 sek plankan x 2 ( 10 sek vila emellan)

10 bergsklättrare + 20 sek plankan ( ingen vila mellan dessa två övningar)

Vänta 2 - 3 minuter kör samma igen.
Som avslut på sista cirkeln så körde jag så många höftlyft jag kunde. Inte så många jag orkade, utan jag tog verkligen i så jag fick ont och inte KUNDE mer!!)

Passet tog ca 25 minuter  - med några tröstpauser. Och som ni ser - Nea var också med! Gull!!

Gör hellre färre reps med rätt teknik!!!!!!!!!!!!!!!! Än att göra flera med taskig teknik - det mister liksom sin mening då!


Och som med alla träning - Det är upp till dig själv hur mycket du tar i. Men är du inte trött efter passet så har du inte tagit i tillräckligt! That's it! Man kan träna trots träningsvärk och lättare förkylning. Det är "bekväma" människors ursäkter!

Och det absolut BÄSTA BÄSTA motivationscitatet ( JAG ÄLSKAR DET!!)


Nu tar jag mys med familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar