02 september 2012

Oj då oj då!

Nea och Lo ligger (nästan) och snorar ikapp- för Nea är det faktiskt ganska illa( framförallt blir det ett glapp på dagis. Hon har ju precis börjat där!)
Inte riktigt vad vi räknat med, eller vad vi behöver just nu. Och imorgon börjar Niclas jobba, så jag och tjejerna får ta det lugnt här hemma tror jag!

Något jobb räknar jag inte med att få gjort, men kanske något fönster putsat, eller en hylla dammad. Men mest tror jag att jag tänker läsa sagor. Och om Nea får bestämma- titta på spöket Laban.

Inte nog med snor, Lo verkar ha himla bekymmer med sin mage! Lilla lilla älsklingen... Bubblar mest hela tiden! Någon som kanske har koll på det här med olika droppar?? Miniform- vad har ni för erfarenhet?

Godnatt! Inatt får vi sova hela natten!!!

4 kommentarer:

  1. Miniform är helt okej säkert, men mitt bästa tips är magmassage! Och varva med knätryck på magen (bebisens knän alltså!!), så brukar det komma en massa luft ut. Om det behöver komma mer än luft ut, fungerade en liten pill-pill med tempen precis i öppningen som signalerar att det är dags för kroppen att ..."gå". Och så bära omkring liggandes på magen på din ena arm. Stryk med den lediga handen över ryggen och klappa lätt i baken emellanåt.

    SvaraRadera
  2. Har hon mycket gaser finns det även en pip man kan använda. Hoppas de kryar på sig bägge två!

    SvaraRadera
  3. Vi använder Miniform till våran tjej som har väldigt mycket gaser och det hjälper henne. Tillsammans med magmassage så är det en oslagbar kombination.

    SvaraRadera
  4. Vi använde både minifom och semperdroppar + magmassage! Och så gjorde jag som du, uteslöt alla typer av mjölkprodukter och protein. Det är så hemskt när dem har ont i magen och kryper ihop som en liten ostbåge! Hoppas det snart går över! Kram

    SvaraRadera