06 augusti 2012

Svensk sommar när den är som...

Det finns ju en hel del med svensk sommar som är toppen! Jordgubbar, livet tillåts vara mer spontant, sommarfester, svenskar (som absolut tenderar vara trevligare på sommaren), musikfestivaler, konserter, matfestivaler ( vad är det med mig och mat?), sena kvällar i parken, sena kvällar ute överhuvudtaget.

Sen är det ju den där absolut jätte mycket mindre bra grejen med sommaren - insekter! Jag avskyr de. I alla fall de flesta! Fy fy fy. Spindlar som glider ner mitt framför näsan på en, bygger bo ovanför hörnsoffan. Eller vad sägs som tvestjärtar? Dessa superläskiga varelser. Dom kommer in överallt! Jag hittade nyss en på hallgolvet. (jag har jättesvårt att slappna av helt på landet, där finns ju krypen verkligen överallt!!)

Varje kväll innan jag hoppar i säng måste jag skaka täcken, filtar och kuddar - för man vet aldrig, inte på sommaren, vem som vill dela säng med en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar