29 augusti 2012

Djurparken

Vi åkte till Ölands djurpark för ett tag sedan. Vad har jag att säga om parken? Jag har inte varit på så många djurparker faktiskt, men den känns allt annat än "bra"- Visst har de fina djur, men jag tycker ändå parken känns lite sunkig och får känslan "bara intresserad av att tjäna pengar" - tyvärr!

Däremot kan jag, dumt nog, inte säga att vi kommer ha pondus nog att säga nej till Nea eller Lo om de skulle vilja åka dit i framtiden. I alla fall Nea älskar djur. Nog om det - här är lite bilder!

Förväntansfulla...

... och det första vi får se är - en röv! Mycket trevligt

Såsiga djur

Gostjejen myser med killingarna

Denna bilden symboliserar ganska mycket
mina känslor inför djurparker. Stängsel är så fel!
Tänk så ståtlig lejoninnan hade varit i den rätta miljön.

Det här var en riktig pajas!

Jag föll för tigrarna, vilka otroligt fina djur. Men återigen - de hade varit bättre
på hemmaplan!

Neas första karusell. Vi åkte ankorna fleeeeera gånger.

Jag tycker faktistk Nea var mycket modig som åkte denna!
Men efter två varv blev hon lite orolig och frågade efter pappa.

Denna var lugn och fin... Haha kolla Niclas som kikar upp som en
liten tomte.

Lejon...

... Lejonmat

Chillaxin with the struts

Rider på Zebror - härliga unge!

Och på Aslan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar