26 augusti 2012

Söndag


 Söndagskväll och jag har nyligen utmanat ödet genom att byta blöja på fisig bebis, i soffan. En ganska så markant skillnad på att utmana ödet nu och för tre år sedan.

Söndag är också lite planeringskväll, därför är Niclas iväg och handla gotte - i form av något onyttigt kan tänkas. Annars brukar vi försöka (haha försöka går ju alltid) hålla det nere. Meeeeen jag är inte så himla bra på det där. Kanske är det den konstanta tröttheten som gör att man suktar efter sötsaker? Tur o oturen är kanske att Lo verkar reagera lite på choklad - vilket då säger sig självt att det får jag hålla mig ifrån.

Nu svävar jag iväg, som vanligt. Planeringskväll... Aahh låter ljuvligt, eller? Eller kanske ganska så tråkigt faktiskt! Men det är ju sånt som krävs - för denna hösten är fullspäckad.

 Snart drar jag igång med Mamma Boot Camp (MBC Karlskrona) - bara det kräver ju sitt både adminsitrativt och fysiskt. Vi har Nea på ett föräldrakooperativ - vilket innebär en del deltagande från oss (det ska absolut bli jättekul!), Niclas ska gå en utbildning, planering för namngivning är igång ... Sen är det ju allt det där vardagliga som ska in, både roliga och mindre roliga grejer. Och det är pga det absolut viktigaste, att vara bra och engagerade föräldrar, som vi måste planera. Tur att det är roliga saker som ska göras!

Jag fick precis ett helt nytt perspektiv på det där med att utmana ödet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar