13 september 2011

Snabbistips!

När Nea föddes, så kom min alldeles fantastiska mamma hit och lagade lite (läs massa) mat. B la stekte hon upp t r e fläskfileer, som första skurits i skivor, tills de var nästan klara.
Dessa har vi slängt ner någon gång då och då i typ pastasåser osv. Perfekt när tiden är ganska knapp, eller när orken tryter.

Igår fanns det inte så himla många kvar så jag tänkte att jag skulle hitta på något skoj med de. Så jag rev ner
- färsk ingefära
- Vitlök
- olja
- Japansk soya (kikoman) - lite
- lite salt och peppar
Sen fick det stå och tina och gojsa ihop sig under natten.

Sen är det bara att fräsa goda skogschampinjoner, cashewnötter och köttet+ marinaden, hälla över grädde (vispgrädde såklart!) och låta puttra ihop medan pastan kokar. I slutet häller jag i lite kidneybönor ( nej, bönor är inte farligt utan precis apgott). Sen serveras det med massa massa färskriven pamesan!

Jag lovar er, denna kombinationen är... Aj aj aj och OJ vad god!

Så kvällens tips, utöver denna gourmetmåltid är: Nästan färdigstekt fläskfilé i frysen! Går sjukt fort att tillaga. (fungerar såklart med kycklign också!)

1 kommentar: