28 juli 2012

Vardagslyx

Lite varstans läser man ju "debatter" om ordet vardagslyx. Något sveriges bloggmammor kanske ibland drar till sin spets genom att "lyxa till det" med... aa jag vet inte - låt oss säga choklad och ett glas vin. Ingen aning.

Några tycker det är förj*vligt att man kallar det vardagslyx, det är ett nött uttryck och att man som mamma kanske borde tycka att man är värd mer, borde unna sig mer.

Jag förstår båda parter. Men för mig är vardagslyx att gå till parken med Nea, läsa sagor i hörnsoffan, natta henne så hon somnar tungt på min arm. Eller när jag försöker amma Lo till sömns och tror jag lyckats - tittar ner på henne och möts av den vackraste och mest intensiva blicken there is!

 Eller när jag, som nu, får fem minuters lugn så jag hinner skriva ett blogginlägg, dricka en kopp kallt kaffe och käka en tallrik kall gröt. Detta efter en riktigt kinkig och gnällig morgon!

Det är vardagslyx, allt det där. Jag skaffade mig vardagslyx - genom att skaffa mig barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar