30 juli 2012

The big varuhus

Vi är precis hemma från det stora varuhuset - som alla (eller?) hyser någon slags hatkärlek till. Stället där man roffar åt sig den allra billigaste inredningen, men ändå är lusfattig när man åker ifrån. Fast nej, idag gick det bra och kortet tog inte mycket stryk. Härligt med fynd!

Nea är hos "bobbo" idag och vi tänkte att vi skulle passa på att göra något vi aldrig gör annars. Ta en heldag på Ikea ( jag gillar inte det stället egentligen - men att åka dit utan något särskilt mål var speciellt, och rätt okmycigt faktiskt!). Nu ska vi käka gott kött och potatisgratäng med massa salt och vitlök! Skåla i nya champangeskålar och ta det rätt lugnt.

Jag har sett fram mot denna kvällen. Vara nästan ensam med Niclas. Lo är ju så pass liten att hon sover mest och när hon är vaken vill hon mest äta - och ha lite härlig ögonkontakt såklart! Men ändå är det som en liten törn i hjärtat. Jag har liksom, för första gången tror jag, lite dåligt samvete att Nea inte är med. Det är inte så att vi bett om barnvakt, nej nej, mormor ville ha Nea lite och umgås själv.
Det kan ju alla behöva. Nea får all uppmärksamhet, mormor får sitt barnbarnsbehov lite mer stillat osv... Och jag vet ju att Nea har det toppen med sin mormor!

Ändå var det jobbigt att åka därifrån och veta att vi skulle GÖRA något, och att hon inte skulle vara med. Att vi planerat att gå runt och strosa i lugn och ro, och att jag såg fram mot det!? Haha ibland är man(jag) skrattretande löjlig! Det är ju sånt vi föräldrar behöver göra ibland. För att kunna fortsätta vara bästa mamman/pappan till sina busetroll!

Men åh... Vad jag saknar henne!!! Imorgon ska jag krama, pussa och gosa med henne - så mycket så hon nästan kommer bli lite sur!
Nea och "Bobbo"

Nea och (fjompiga)mamma

1 kommentar: