15 juli 2012

Dan före dan...

Idag är sista dagen, sen börjar Niclas jobba - för visso bara två veckor. Men ändå!

Jag håller på att förbereda mat osv. Som går snabbt att plocka ner om man ska till stranden, eller vad som nu kan hända under veckan. Lo har ont i magen och jag ska testa utan så mycket mjölkprodukter ( vet ännu inte om det beror på socker iofs... Men laktos är mindre bra för mig med. ) så jag testade slänga ihop en "salsa" (istället för cremfraicheröror som det lätt blir till "sommarsalladen")... Lyckat resultat och ENKELT!!!

En paprika
Två tomater (stora)
En gullök
En bit av en solovitlök
En skvätt äppelcider vinäger
En tesked (ca) honung
Chilifrukt ( så mycket man känner för - såklart)

Paprikan sköljde jag, delade och stoppade in på hög värme (250gr), så jag kunder skala den sen.
Fräs löken mjuk i olja, i med vitlök, delade tomater, honung, vinäger och chili. Puttra en stund, i med paprikan och mixa.

Jäkla vad gott!!

Jag har även fått efterfrågan på "mormors linsgryta" - den kommer snart!

Har ni några bra tips på snabb och enkel och NYTTIG mat som är enkel att göra med två små (på höften;) )?

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar