16 juli 2012

Allt som krävs är 10 minuter...

Jag tänker berätta om min dag... Inte alls in i minsta detalj, absolut inte. För det är sällan intressant att veta vad andra gör hela dagarna. (Kan teasa den intresserade om att sista delen av dagen varit mest spännande.)

Men jag började dagen ca 05.15, byta blöja och mata Lo, försöka mig på ett träningspass ( gick inte som jag ville - dåligt förberedd - sånt gör mig stressad)... När Niclas åkt och jag och Nea läst sagor kom mormor Käppen - såklart, en dag som denna.

Det gick bra med allt, knappt något har varit jobbigt. Käppen åker 10 minuter innan Niclas kommer hem... Under dessa 10 minuter springer Nea nakenfis och kissar lite på ett täcke. Ingen fara skedd, det är ju sånt man räknar med. Det är bara att ta fram pottan och försöka med den. Said and done...

 Jag hämtar den och springer sen in till Lo som gråter lite. Möter Nea som råkar ha bajsat lite - inte i pottan. Sätter henne på pottan, Lo skriker, Nea är lite ledsen, grytorna kokar över, bajset hamnar inte riktigt där det ska - i pottan. Ger Nea bok "Snälla sitt här två sekunder så kommer mamma strax" - vaggar gråtande bebis,  Nea rör på sig... Grytorna kokar över igen (varför stänger jag inte bara av spisen??), jag plockar upp Lo och försöker få Nea att vara så still som möjligt - det är inte lätt!!

Niclas kommer hem och möts av en gapskrattande mamma och två, ganska så förvånade, bebisar! Man måste skratta åt vissa situationer... Vad ska man annars göra??

1 kommentar:

  1. Tycker att det är himla skönt att du kunde skratta i alla fall! Okej, då har jag en sak att vara glad över inför tvåbarnslivet - potträningen redan avklarad ;) haha

    SvaraRadera