09 maj 2012

One of "those" days

Ja jisses! Vilken dag. En sådan där a l l t, från början, blir/känns fel. Jag vaknar och har fått trista mail/brev, kläderna sitter fel, jag är hungrig och mår illa, telefonsamtalen går inte som beräknat, vädret är trist, maten oplanerad, håret platt(are än vanligt)...

"Vad sköööönt..." tänker jag, när jag och Nea ( som för övrigt varit supertrött, men hållit fanan uppe för oss båda idag) tågar ut genom porten, på väg till Mvc "... att vi för en gångs skull är i g o d tid!". Så vi sitter där och väntar i väntrummet, Nea leker och pratar med alla andra där. De skrattar, hon skrattar, jag skrattar, Nea springer, de sitter still, jag rullar efter Nea.

"Nästa!" - Japp, skyndar jag, stolt som en tupp! Jag är ju verkligen i TID! Men de hittar mig inte i datorn. Nej just det Jossan -  i m o r g o n har du tiden!!!

Nu ska jag gå och lägga mig! Imorgon blir en bättre dag!

Så här snurrig har jag känt mig idag, hela dagen!!

Och så här trött och piffig har jag varit, hela dagen.

1 kommentar:

  1. Oj, vilken dag! Men söt är du i alla fall =)
    puss

    SvaraRadera