04 maj 2012

Fredag - om nu någon missat.

Nea ligger och sover, jag tar igen mig i soffan innan jag hugger in på chipsskålen och alla frukter!

Igår och idag har Nea haft det lite tufft verkar det som. Efter middagsvila har hon gnällt LÄTT! Något är jobbigt och jag skyller på de vita kornen i munnen - som vanligt! Trött och hängig har hon varit hela eftermiddagarna och kvällarna är inte enkla. Stackars lilla plutta! Och faktiskt; stackars pluttans mamma!

 Min kropp tar mycket stryk denna graviditeten om jag jämför med förra. Ljumskarna, ryggen och bäcken värker h e l a tiden, det är mycket lyft varje dag och särskilt nu när det är så fint väder ( som vi älskar!!!) - det är ju mycket häng i parker, vilket innebär "upp i gungan, ner från gungan, upp på hästen, ner från hästen, upp i rutschkanan - ner går ju nästan av sig självt..."

Och herregud vilket gnäll det är på mig nu! Och det är ju ett kärt besvär - egentligen. Och en situation jag satt mig i själv - med lite hjälp på traven, från Niclas. Så i denna situation sitter jag nu, ett par veckor till, någon månad eller så. Sen har jag lite extra ont ett tag. Sen är Bebisen här, utanför magen, hos oss och DET ser jag fram mot himla galet supermycket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar