21 juli 2011

Perfekt

Idag var vi på BVC, 6- månaders kontroll, som Nea klarade galant! Hon kunde flytta klossen fint mellan händerna och tugga på den. Hennes kurva är som vanligt perfekt, hon väger eller mäter varken för mycket eller för litet. Hur ofta nu barn ens kan göra det?

Något mindre perfekt med BVC är det otroligt stökiga väntrummet. VARJE gång jag kommer dit så ligger det leksaker över hela golvet! Och jag fattar det liksom inte, varför säger man inte åt ens barn att de ska plocka undan efter sig, eller hjälper de att plocka undan innan man går?? Det finns de som ska in dit med vagn och inte har lust att städa efter andras barn (ja, jag brukar plocka undan där ibland när jag hinner!)

Barn ska leka, men ni föräldrar; om ni inte vill att era barn ska städa efter sig vill förmodligen ingen annan heller gör det efter de!

Nu är det dags att käka våfflor (Torsdag, ni vet soppa och pannkisar (våfflor idag bara!))

Ha det toppen!

1 kommentar:

  1. Svar: Har lite svårt att erkänna det ens för mig själv, men det lutar faktiskt lite åt "ghettohållet" (Tänk typ Marieberg i k-na fast inte riktigt lika fint)

    Min roller köpte jag via en privatperson som funkar lite som en återförsäljare av sådana. Jag har inte använt den så länge ännu, men den verkar ge resultat :)

    SvaraRadera