16 juli 2011

Lite nattliga funderingar

Vilken härlig dag detta har varit. Och så är den över. Vad glad jag då blir när jag tänker på den härliga dag vi, jag och min lilla familj har framför oss imorgon. Vi ska först ha morgonmys, bara jag och Nea. Niclas får ligga och dra sig. Sen ska vi mysa alla tre, pyssla lite och sådär. Efter det ska vi ut till min fina moster, hennes man och deras fantastiska döttrar (mina fantastiska kusiner, med andra ord).

Sen tar den dagen slut, det blir söndag. Söndagar är ju en dag som ofta varierar. Ibland är de bra ibland är de mindre bra. Det är liksom slutet på en vecka, och dagen innan en ny arbetsvecka börjar.

Jo för så är det, Niclas första del av semester är slut. På måndag väntar ny arbetsvecka...

Så tänker jag, så blir jag liksom lite deppig. För vi har ju nu vant oss vid att ha honom hos oss h e l a dagarna. Jag märker på både Niclas och Nea att de har etablerat en helt ny kontakt. De har liksom sina egna små grejer för sig, så som bara jag och Nea hade innan.
Nu vet vi inte längre om det är mig eller Niclas hon vill ska komma när hon ropar! Och det är något jag är ofantligt lycklig över. De får ha sin relation, precis som jag och Nea har vår.

Så tänker jag, sen tänker jag återigen på att det snart är måndag. Måndag= ny arbetsvecka för Niclas... Och så blir jag liksom lite deppig, igen.

Men så tänker jag "Herre! Måndag, det är en ny vecka, precis som så många andra veckor har varit. Precis så som många andra veckor kommer. Jag har min familj, jag har så otrolig mycket som väntar. Vi har så många äventyr, nya upplevelser tillsammans, så otroligt mycket liv tillsammans.
Då ser jag den där måndagen, den nya arbetsveckan, som något underbart. Vi har ju hela livet framför oss, så otroligt många måndagar. Varför ska jag vara ledsen över det?? Det är ju något helt fantastiskt!

Så tänker jag, så blir jag genast mycket gladare igen!

3 kommentarer:

  1. Rydangos och Neagos:)

    SvaraRadera
  2. Haha,när man ser denna bilden fattar jag dedär du sa om att man knappt skulle se skillnad på Niclas o Nea om Niclas skulle raka av sig sitt skägg ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Ja eller hur? Dessa kläder och Niclas kan stanna hemma medan Nea går till jobbet;)

    SvaraRadera