01 december 2011

Gröna fingrar


Jag är föga känd för mina gröna fingrar. Jag tar död på växt efter växt och blommor ska vi inte ens t a l a om! Jag köper ofta snittblommor, det är relativt enkelt. Men detta med att veta om en växt ska stå i söderläge, få torka ut mellan vattningarna osv- det är inget för mig helt enkelt.  Men jag tillhör skaran som tycker att ett hem är inget hem utan växter, så givetvis huserar de även här.

Orkideer är ju vackra blommor, så även de finns med på inköpslistan emellanåt. De dör, precis som allt annat ( fast jag har hört att orkideer är otroligt lättskötta). Så döm min förvåning när jag hittade ett skott på en, den enda som finns kvar. Resten är begravda för länge sedan.
Jag säger bara- Skam den som ger sig!

Nu ska vi packa ihop oss och åka ut till farmor och farfar (Neas alltså) för middag. Jag älskar helt klart att slippa laga maten själv nu för tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar