07 december 2011

Dagen som inte riktigt blev.

Vilken snurrig dag detta blev. Från början var det planerat att vi skulle träffa Elina på förmiddagen. Men eftersom varken Nea eller jag fått särskilt mycket sömn inatt så fick vi ställa in och ta det lugnt. Då tänkte jag att vi kunde träffa mamma- och bebisgruppen på em istället, men de hade också ställt in.
Jag kom då på att Tot, min lillebror, skulle ha Luciatåg på sin skola. Dit kan vi ju åka! Så jag ordnade med skjuts och allt och precis när klockan blev skjutstid - ja då bestämmer sig Nea för att hon vill sova. Och med tanke på senaste dagars sömnbrist (gällande Nea) så tycker jag det kändes ganska klokt att stanna hemma.

Så en dag som kunde varit fullspäckad blev det alltså inte. Men vi har haft himla mysigt ändå. Nu sitter jag och ska äta nyttigt mellan/kvällsmål och kollar på Tv.

Idag har jag varit noga med maten, väldigt noga! Jag har nämligen gått ner i vikt och känner att just nu, av olika anledningar, är inte det så optimalt för mig. Så heja heja lite viktuppgång! Imorgon blir det jag som går och handlar ägg, kvarg, nötter och ännu mer frukt/grönt.

Vad äter ni för mellanmål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar