20 december 2011

Glass i stora lass

Kesella... Denna härliga gegga, som till alla träningnördars lycka innehåller massa protein och lite fett. Kesella... Som går att variera i det oändliga kan tyckas.

Det använde vi för ett tag sedan för att göra "glass".

Ta en burk kesella, hacka choklad (jag tog 100 gr fin mörk choklad) och nötter smått, bland ner. Ställ i frysen i ca en timma. Det är supergott!! Och ett bra, roligare, mellanmål. Det går ju, som sagt, att variera med frukter, bär kokos eller vad du nu kan tycka om! Testa dig fram. Och skulle du helt plötsligt känna för att kommentera, så skriv gärna vad du tyckte bäst om!

Ett annat superduper mellis som jag slängde ihop under lucia, var keso med frysta bär, solroskärnor och linfrön!! Jädrans vad gott det var och det håller kylan länge, med tanke på bären. Perfekt på utflykten eller när man är på språng!

Jag vet att det just nu ekar väääldigt tomt här inne! Men jag har mina skäl och denna veckan kommer jag avslöja vad det gäller. Sedan kanske jag (kanske t o m ni) kan motivera mig till att fortsätta att skriva. För jag älskar det! Men ibland tryter motivation och inspiration, och med det orken.

1 kommentar:

  1. Lät gott! Ska testa :)
    Är det vad jag tro det är som är hemligheten? :)

    SvaraRadera