16 juni 2011

Snor och blåmärken

Aj aj! (På allvar riktigt AJ! Klicka på bilden får Ni se!!)

 Nea är förkyld och i näsan är det TJOCKT med snor! Det låter inte roligt när hon sover (vilket hon har svårt att göra nu) och bubblar när hon äter. Ja lilla lilla stackarn! Det är ju så drygt att vara förkyld.

Då finns det ju något så bra som Näs-Frida (=snorsug, men det låter ju trevligare med Näs-Frida!). Men grejen är den att Nea är inte lika förtjust i den. Hon skriker, gråter och skruvar sig som bara den. Grannarna måste, på fullaste allvar, tro att jag misshandlar henne, för tro mig hon SKRIKER verkligen! Och så nyps hon, min arm är full med blåmärken och rivmärken! Det gör sjukt ont!

Men vi blir snabbt vänner igen! Skönt, vill ju inte att Nea surar på mig hela dagen! Blir liksom lite tomt med sällskap då.

Nea vinkar ( ser det ut som, egentligen rycker hon tag i närmsta utstående sak (min näsa) )

Nu ska vi snart ge oss ut och göra stan osäker. Ikväll ska vi träffa Jullebulle (Neas favorit) och Tobbelobb (Jullebulles favorit). Det ska bli såååååååååååå trevlans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar