28 juni 2011

Farmor

Imorgon ska vi iväg. Det ska inte vara "några kransar eller sån skit", det ska inte heller vara några "j*vla begravningskläder".

Det är EN speciell låt som ska spelas, helst inga tal. Gärna kanske livet ska fortgå som vanligt?

Min farmor var en väldigt speciell person. Som vi, oavsett om hon vill det eller inte,  kommer sörja.

För ett par veckor sedan gick hon bort, lugnt och stilla. Pappa, hans syster och farfar satt bredvid, så hon var aldrig själv.

Farmor, jag kommer sakna dig! Men du behöver inte oroa dig, för jag kommer tänka tillbaka på dig och skratta. Jag kommer skratta åt hur arg du blev när farfar råkade smälla igen bagageluckan i huvudet på dig, jag kommer skratta åt alla dina svordomar, dina tankar och funderingar.

Jag kommer minnas de gånger vi satt på balkongen och snackade massa skit, din goda mat, när vi satt och skrattade åt klippen på "Americas funniest homevideos" och massa massa annat!


Vi kommer minnas dig för det Du var, en människa med glimten i ögat, en räv bakom örat, som var envis som synden och som älskade att skratta!

Farmor, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar