01 oktober 2012

Jag tror bara en mamma kan...

... bli så rörd som jag är nu.

Jag hittade nämligen flera filmer på datorn, från när Nea var liten. En när t ex "sjunger" med när jag sjunger för henne. Hon är kanske max 6 månader. Tänk... Jag som trodde att jag kom ihåg allt - minns inte detta.

Jag sitter här och gråter, av lycka såklart, eftersom att den lilla filuren som var där, just nu ligger inne i sängen och sover. Hon har börjat på dagis, säger flera nya ord varje dag, är uppmärksam, fin, omtänksam, noggrann, busig och alldeles alldeles underbar!

Tänk att min lilla tjej snart fyller TVÅ år!!! Det är en riktig milstolpe för mig. Ett år var liksom inte så stort på det sättet. Två år... Då är man verkligen en helt egen person. Då har man lärt sig många av de färdigheter man "behöver"... Då har man mest person att utveckla. Förstår ni? (Givetvis inser även jag att det finns MASSA saker kvar att lära... men förstår ni min beskrivning?)

 Det är första gången jag säger det när det gäller Nea, men tiden går verkligen fort. Jag vill verkligen bli bättre på att filma. Bilder tar jag så det räcker och blir över. Samvete att radera dem har jag knappt. Det är om de är suddiga ( Lite bättre har jag blivit på att sålla)... Men att filma! Vilken känsla det är att se sitt barn. Det man glömt... Jag har nästan glömt det där roliga som hon gjorde - när hon sjöng med mig.

Älskade Nea - du är så fantastisk så ord inte räcker för att beskriva det. Jag älskar dig så mycket så det nästan gör ont i varenda partikel av mig! Älskade älskade barn! TACK tack tack för att jag fick bli just DIN mamma! Det är stort! Det är det största!


 

1 kommentar:

  1. åh,vad fint :) sitter med och har tårar i ögonen!! pussss jinne

    SvaraRadera