18 augusti 2011

Tur att vissa ser skillnad!


Hej!
Jag heter Karl, gillar bilar, motorer och brudar med stora lökar. I smyg klär jag mig i rosa t-shirt och kollar på "P.S I love You"



Hej!
Jag heter Rosa, gillar rosa, blommor och hundvalpar. I smyg läser jag "motrosport" och spelar hockey.

 

Jag har aldrig varit superförtjust i rosa. Eller egentligen är det fel att säga. Jag gillar rosa... Precis som jag gillar de flesta färger. Men jag har aldrig förstått varför tjejer = rosa, pojkar=blått. Och det har väl fått folk att tro att jag aldrig skulle sätta på min flicka rosa.
Varför skulle jag inte göra det? Om det är fina kläder som Nea verkar trivas i?


Det är mycket genusdebatt till höger och vänster. Jag lägger mig inte i det så mycket. Gör vad ni vill med era barn, men h i n d r a de inte från att testa sig fram till egna personligheter, tycken och smak!! Ditt barn är inte en liten DU, det är en egen liten individ, som måste få en chans att utvecklas. Du är bara där för att hjälpa den på traven, inte stjälpa på traven!

Men jag ska vara ärlig; Jag tycker det otroligt synd om vissa människor att de idag, 2011, inte förstå att rosa och blått inte är ett kön! Snippa och snopp heter det... Färg, det är något helt annat!

1 kommentar: